Selamat Datang Ke Blog Pencinta Lelaki. Buatlah Macam Rumah Sendiri, Ya!!!! =)

Khusus untuk sesiapa sahaja yang menyukai, dan menyintai lelaki. Penulis blog ini amat menyukai lelaki yang baik hati, berfikiran terbuka dan merendah diri.

Gambar-gambar yang berada di dalam blog ini adalah lelaki-lelaki yang penulis blog ini minati. Sekiranya gambar anda terselit dalam blog ini, dan anda mahu saya buang gambar anda dari blog ini, sila nyatakan tajuk dan tarikh yang berkenaan.

Sebarang cadangan dan pendapat sila hubungi tentangakukaudandia@yahoo.com

Followers

Haiya 'Alassolah ...

Sekiranya anda seorang gay, sila nyatakan posisi anda?

Wednesday, September 23, 2009

Berperwatakan lembut dari keturunan?
Bersama Pakar Urologi Prof Madya Dr Zulkifli Md Zainuddin, Ketua Unit Urologi, Pusat Perubatan UKM, Cheras.
Soalan:
SAYA berusia 22 tahun dan menghadapi dilema kerana berperwatakan lembut. Saya tidak mahu hidup dalam keadaan begini. Mengikut kata ibu, arwah adiknya juga berperwatakan lembut. Untuk makluman doktor, saya mempunyai tujuh orang anak saudara dan saya perhatikan, salah seorang daripadanya, berusia enam tahun juga memiliki perwatakan lembut.

Apakah ini ada kaitan dengan keturunan atau hormon? Adakah pil atau ubat untuk mengatasi masalah ini?

Baru-baru ini, ketika berkunjung di Pekan Golok, saya terjumpa pil Men Hormone Compound di sebuah kedai farmasi. Pil ini antara lain mengandungi methyltestosterone 10 mg dan a-tocopheryl acetate 10 mg. Apakah ubat ini selamat jika diambil untuk merangsang kelakian?

Adakah pil hormon untuk lelaki dijual di Malaysia? Jika ada, di mana saya boleh mendapatkannya?

S,
Rantau Panjang, Kelantan.

Jawapan:
PERWATAKAN lembut dalam diri seseorang lelaki tidak berpunca dari keturunan atau masalah kekurangan hormone testosterone.

Malah hingga hari ini penyelidik masih tidak mengetahui punca sebenar seseorang lelaki itu berperwatakan lembut. Ada beberapa kajian menunjukkan ada pengaruh persekitaran ketika seseorang lelaki itu dalam alam kanak kanak dan sedang membesar - tetapi teori ini tidak boleh dibuktikan lagi.

Pengambilan pil yang mengandungi hormone testosterone tidak akan menyebabkan seseorang lelaki lembut bertukar sifat menjadi lebih keras. Malah, ia akan membawa kepada pelbagai kesan sampingan. Ini termasuk perubahan perasaan (mood swing), pengecilan buah zakar dan risiko menjadi mandul.

Kekurangan hormone testosterone dalam badan akan menyebabkan simptom antaranya cepat letih, tidak bertenaga, tidak bernafsu dan mati pucuk. Ia selalu bermula apabila seseorang lelaki itu mencapai umur 40-an ke atas.

Jika ragu-ragu, anda boleh berjumpa doktor dan paras hormone testosterone saudara boleh diukur dengan cara pengambilan darah.

Usahlah rendah diri atau tertekan dengan perwatakan saudara itu. Lelaki lembut mampu berfungsi seperti lelaki normal dari semua segi termasuklah dari segi seksual dan juga kebolehan mendapatkan zuriat.




No comments:

Related Posts with Thumbnails